MediaPad M5 Pro ''10

کد محصول : 1421

نام برند : Huawei


0 بن هدیه


انتخاب رنگ و گارانتی :

     
مشکی
گارانتی 7 روز ضمانت بازگشت در صورت اشکال فنی عدم موجودی 0 تومان

تعداد :


مشتري گرامي : لطفا برای اطلاع از موجودی با خط 09164480677 تماس گرفته یا از طریق واتساپ پیام بفرستید

 

 


 

طراحی
 

طراحی تبلت ها در این چند سال تغییر خاصی نداشته و این تبلت هم پیرو دیگران بوده. صفحه‌نمایشی بزرگ بیشترین فضای قاب جلو را به خودش اختصاص داده است. اگر تبلت را در حالت عمودی دست بگیرید زیر صفحه‌نمایش کلید لمسی Home قرار دارد که برای حرکت در منوها می‌توانید از آن استفاده کنید.


 

اگر تبلت را افقی دست بگیرید کلید لمسی هوم کنار قرار می‌گیرند و پایین صفحه لوگوی هوآوی و بالای آن دوربین سلفی قرار می‌گیرند.


 

قاب پشتی ام 5 پرو یکدست از فلز ساخته شده و این فلز تا لبه‌های صفحه‌نمایش هم کشیده شده است. ضخامت دستگاه 7.3 میلی‌متر است و وزنی برابر 498 گرم دارد. با این مشخصات و با توجه به جنس خوب بدنه این تبلت بزرگ و 10 اینچی مشکلی برای حمل و نقل برای کاربرش ایجاد نمی‌کند.


 

آی پد تبلتی است که کار کردن در حالت عمودی با آن راحت‌تر است اما مدیاپد ام 5 پرو جزو تبلت هایی است که با نگه داشتنش در حالت افقی راحت‌تر می‌توانید با آن کار کنید به خصوص اینکه کلید لمسی Home زیر انگشت شما قرار می‌گیرند و می‌توانید راحت از آن استفاده کنید. در این حالت کلیدهای ولوم و پاور هم دم دست قرار می‌گیرند و با این وضعیت کار کردن با آن‌ها راحت‌تر است.

خط‌های آنتن در قاب پشتی دستگاه هم رنگ بدنه هستند و نشان از این دارند که دستگاه از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. لنز دوربین در قاب پشتی دایره‌ای است و از قاب بیرون‌زدگی دارد اما هیچ مشکلی برای قرار گرفتن دستگاه روی سطح صاف ایجاد نمی‌کند. فریم این دوربین هم از فلز ساخته شده و همین امر سبب می‌شود ماندگاری ماژول دوربین زیاد باشد.

در مجموع دست گرفتن تبلت مدیاپد ام 5 پرو 10 اینچی کار سختی نیست و می‌توانید مدت زمان طولانی بدون مشکل با آن کار کنید و خسته نشوید.

 

جزئیات ظاهری دستگاه

 جلوی دستگاه صفحه‌نمایش 10.8 اینچی 76.1 درصد از قاب جلو را به خودش اختصاص داده است و حاشیه‌های صفحه‌نمایش زیاد هستند. حضور حاشیه برای صفحه‌نمایش در تبلت بسیار خوب است زیرا قرار است این محصول بزرگ را طولانی مدت دست بگیرید و باید جای دست بیشتری از گوشی هوشمند داشته باشید.


 

اگر تبلت را افقی دست بگیرید سمت راست کلیدهای ولوم، پاور، درگاه سیم‌کارت و درگاه ارتباطی تایپ سی دستگاه قرار می‌گیرند.

سمت چپ، بالا و پایین دستگاه هیچ گزینه‌ای دیده نمی‌شود. همان‌طور که می‌بینید متاسفانه خبری از جک هدفون نیست و هوآوی این اعتقاد را داشته کسانی که تبلت دست می‌گیرند یا باید از هدفون بی‌سیم استفاده کنند یا اینکه از اسپیکر استفاده کنند یا در نهایت از هدفون‌های قابل اتصال به درگاه تایپ سی بهره بگیرند.


 

در قاب پشتی دوربین تک لنزی را مشاهده می‌کنیم که در گوشه سمت راست و بالا قرار گرفته است. در بالا و پایین قاب پشتی سوراخ‌هایی به تعداد زیاد تعبیه شده‌اند که خروجی‌های صدای اسپیکر هستند.


 

 

صفحه‌نمایش
 

اندازه صفحه همان‌طور که از نام دستگاه برمی‌آید 10.8 اینچی است. این صفحه‌نمایش کیفیت 2560×1600 پیکسل را دارد و از نوع IPS است. تراکم پیکسلی‌ای که برای این صفحه در نظر گرفته شده 280 پیکسل در اینچ است که عدد خیلی بالایی نیست اما برای یک تبلت انتظار زیادی نباید داشت.

با توجه به تراکم پیکسلی پایین پیکسل‌ها در این صفحه کاملا با چشم قابل مشاهده هستند. صفحه‌نمایش رنگ‌ها را بسیار به واقعیت نزدیک و شفاف نشان می‌دهد و علاوه بر این‌ها نور بسیار خوبی هم دارد. زاویه دید هم خوب است و هم بد. با زاویه که به صفحه نگاه کنید هیچ مشکلی برای رنگ‌ها به وجود نمی‌آید اما نور صفحه به‌شدت افت می‌کند. با وجود این با نگاه به صفحه با زاویه هیچ مشکلی برای مشاهده محتوا ایجاد نمی‌شود و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.


 

نور صفحه به‌اندازه‌ای زیاد است که در محیط باز هم هیچ مشکلی با آن پیدا نمی‌کنید و می‌توانید بدون مشکل از تبلت استفاده کنید.

 

نرم‌افزار
 

اندروید نسخه 8 پیش‌فرض روی دستگاه نصب است و رابط کاربری اموشن یو آی نسخه 8 هم روی آن قرار دارد. آیکون‌ها و تمامی بخش‌ها همان چیزی هستند که در گوشی‌های همراه می‌بینیم.

صفحه قفل همانند گوشی‌های هوآوی است. در این صفحه یک میانبر به دوربین قرار دارد اما 4 میانبر مخفی در نظر گرفته شده که با کشیدن انگشت به بالا از پایین صفحه‌نمایش ظاهر می‌شوند. این 4 میانبر عبارت‌اند از میانبر به ضبط صدا، به تایمر، به ماشین‌حساب و به بارکدخوان.


 

از صفحه قفل که رد شویم با صفحه اصلی روبرو می‌شویم. با پایین کشیدن انگشت روی این صفحه بخش جستجو فعال می‌شود که در تمام بخش‌های تبلت جستجو را انجام می‌دهد و اگر نتیجه جستجوی شما در هیچ قسمتی وجود نداشت پیشنهاد جستجوی آنلاین را به شما می‌دهد.


 

نوتیفیکیشن بار تنها با کشیدن انگشت از بالای صفحه‌نمایش به پایین پدیدار می‌شود. در این بخش 17 سوییچ برای تنظیمات مختلف وجود دارد علاوه بر اینکه شاسی کم‌وزیاد کردن نور هم در این بخش قرار دارد.

با نگه داشتن انگشت روی این صفحه 4 آیکون به نمایش در می‌آید که برای عوض کردن عکس پس‌زمینه، ویجت‌ها، نحوه نمایش جا به جایی بین صفحات و در نهایت بخش تنظیمات صفحه اصلی هستند. در بخش تنظیمات صفحه اصلی می‌توانید چیدمان آیکون‌ها را از نظر تعداد، نمایش دادن و ندادن برنامه‌های پیشنهادی و تنظیمات دیگر مربوط به صفحه اصلی را اعمال کنید.


 

بخش تنظیمات دو بخشی در نظر گرفته شده و این به لطف صفحه‌نمایش بزرگ دستگاه است که برای رفتن از یک تنظیم به تنظیم دیگر لازم نباشد دائم بین منوها جا به جا شوید.

 

سخت‌افزار
 

از پردازنده 8 هسته‌ای به نام Kirin 960 برای این تبلت استفاده شده است. این پردازنده اولین بار در سال 2016 روی میت 9 معرفی شد و یکی از پردازنده‌های قدرتمند زمان خودش به حساب می‌آمد. روی چیپ این دستگاه حافظه رم 4 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 64 گیگابایتی در نظر گرفته شده است که با بسته بودن تمام برنامه‌ها به 1.98 گیگابایت از این حافظه رم دسترسی دارید و با باز شدن 15 برنامه میزان حافظه رم در دسترس به 1.14 گیگابایت تبدیل می‌شود. از 64 گیگابایت حافظه داخلی دستگاه همان ابتدا 51.33 گیگابایت در اختیار کاربر است و مابقی در اشغال فایل‌های سیستمی.

 

Speaker

یکی از مشخصات خاص و جالب این تبلت اسپیکرهای آن است. بله درست خواندید اسپیکرها!! هوآوی مدیاپد ام 5 را به 4 اسپیکر مجهز کرده که توسط کمپانی خوش‌نام هارمن کاردن بهبود پیدا کرده‌اند. هوآوی ادعا می‌کند که از فناوری استاندارد صدای Hi-Res بهره برده است. تمام این‌ها نشان از این دارند که باید انتظار صدایی خاص و متفاوت را از این تبلت داشته باشیم.

 


 

قلم

برای دستگاهی با صفحه‌نمایش 10.5 اینچی مجهز شدن به قلم لازم است. هوآوی از قلمی بزرگ برای این دستگاه استفاده کرده که با آن چیزی که در گوشی‌های نوت می‌بینیم کاملا متفاوت است و نام M-PEN را برایش انتخاب کرده. این قلم درست به‌اندازه یک خودکار است اما حجم بیشتری دارد. روی این قلم دو کلید قرار دارند که کارایی متفاوتی برایشان در نظر گرفته شده و در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. بالای قلم گیره‌ای قرار دارد که برای قرار دادنش در جیب مناسب است. این گیره می‌چرخد و زمانی که آن را بچرخانید زیرش درگاه تایپ سی را مشاهده می‌کنید که برای شارژ کردن قلم استفاده می‌شود. جنس قلم کاملا از آلومینیوم ساخته شده و این جنس برای لمس طولانی مدت بسیار مناسب است.


 

قلم اندازه مناسبی برای دست گرفتن دارد و وزنش هم بسیار مناسب است منتهی وزن بخش بالایی دستگاه به سبب قرار گرفتن باتری در آن از بخش‌های دیگر بیشتر است و همین امر سبب می‌شود اول که قلم را از زمین بلند می‌کنید کمی در دستان شما بازی کند اما بعد از اینکه شروع به استفاده از آن کنید به خوبی در دستانتان می‌نشیند.


 

این قلم به 4096 لایه فشار حساسیت دارد و به سایه زدن و شیب‌دار شدن هم حساسیت نشان می‌دهد که می‌توانید با آن طرح‌های جذابی بکشید. بنابراین اگر قلم را به‌صورت مایل در دست خودتان بگیرید می‌توانید شبیه به سایه‌ای که با مداد می‌زنید روی این تبلت هم به همین صورت نقاشی کنید.


 

علاوه بر اینکه می‌توانید طرح‌های زیبا و جذابی با این قلم بکشید قابلیت‌های دیگری برایش در نظر گرفته شده که با کمک کلیدهایش امکان‌پذیر می‌شود.

با نگه داشتن کلید پایین و یک بار ضربه زدن روی صفحه‌نمایش تبلت لیستی نمایش داده می‌شود که چند برنامه کاربردی در آن قرار دارد.

با نگه داشتن کلید پایین و دو بار ضربه زدن روی صفحه‌نمایش از صفحه اسکرین شات گرفته می‌شود.

با نگه داشتن کلید پایین قلم و کشیدن یک دایره یا یک شکل نامنظم روی صفحه می‌توانید آن بخش را به‌صورت اسکرین شات جدا کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های قلم قابلیت تشخیص دست خط است. می‌توانید بدون تایپ کردن و تنها با نوشتن متن‌های طولانی را روی این تبلت چه به زبان فارسی و چه به زبان انگلیسی بنویسید و تبلت با تشخیص دست خط شما آن متن را به نوشته تبدیل کند. قلم در تشخیص دست خط کاربر به زبان فارسی بسیار توانا است.


 

 

 

دوربین
 

به طور حتم شما یک تبلت را برای عکس گرفتن نمی‌خرید اما به هر حال هوآوی دوربین با کیفیتی برای مدیاپد ام 5 پرو استفاده کرده است. دوربین اصلی دستگاه در قاب پشتی سنسور 13 مگاپیکسلی دارد با اندازه دهانه دیافراگم f/2.2 و مجهز به ویژگی فوکوس خودکار با ویژگی PDAF که کمک می‌کند فوکوس دوربین سریع انجام شود. دوربین سلفی دستگاه هم سنسور 8 مگاپیکسلی دارد و اندازه دهانه دیافراگمش f/2.2 است.


 

منوی دوربین بسیار کامل است و شاید بتوان گفت از برخی گوشی‌های هوشمند هم منوی مجهزتری دارد. با کشیدن انگشت به سمت راست روی منوی دوربین می‌توانید به حالت‌های متفاوت عکاسی دسترسی پیدا کنید در حالی که با کشیدن انگشت به سمت چپ تنظیمات نمایش داده می‌شود.

 

  • مشخصات کلي : پردازنده HiSilicon Kirin 960 ابعاد 7.3 × 171.8 × 258.7 میلی‌متر رنگ طلایی، خاکستری سیمکارت نانو وزن 498 گرم CPU ۸ هسته‌ای
  • صفحه نمایش : رزولوشن 2560 × 1600 پیکسل، 16:10 280ppi نوع IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ رابط کاربری - emui 8.0 اندازه 10.8 اینچ مولتی تاچ دارد
  • حافظه : درگاه حافظه microSD، تا 256 گیگابایت حافظه داخلی 64/128 گیگابایت حافظه RAM 4 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی : USB USB-C بلوتوث 4.2، A2DP، LE وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، dual-band، WiFi Direct، hotspot رادیو ندارد GPS A-GPS
  • دوربین : کیفیت فیلمبرداری فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه دوربین دوم 8 مگاپیکسل رزولوشن 13 مگاپیکسل امکانات ثبت اطلاعات مکانی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، HDR، پانوراما
  • صدا : جک 3.5 میلیمتری ندارد بلندگو استریو (۴ اسپیکر) انواع زنگ Vibration; MP3، WAV ringtones
  • امکانات نرم افزاری : ارسال پیام SMS(threaded view)، MMS، Email، Push Mail، IM حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، قطب نما تکنولوژی مرورگر HTML5
  • سایر مشخصات : GPRS دارد 2G bands gsm 850 / 900 / 1800 / 1900 تکنولوژی GSM / HSPA / LTE سرعت HSPA، LTE 3G bands HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 EDGE دارد 4G bands LTE

شما هم می توانید در مورد این کالا نظر بدهید :

نظرات مشتریان

    برای این کالا نظری ثبت نشده است

محصولات مشابه در این دسته