Realme X2 Pro

کد محصول : 1871

نام برند : اوپو ریل می


0 بن هدیه


انتخاب رنگ و گارانتی :

     
مشکی
گارانتی 7 روز ضمانت بازگشت (ریجسترشده) عدم موجودی 0 تومان

تعداد :


مشتري گرامي : لطفا برای اطلاع از موجودی با خط 09164480677 تماس گرفته یا از طریق واتساپ پیام بفرستید

 

نقد و بررسی گوشی ریلمی X2 Pro؛ پرچم‌داری ارزان قیمت
ریلمی یکی از شرکت‌هایی است که با نوآوری و برچسب قیمتی مناسب محصولاتش قصد دارد با برندهای مطرح موجود در بازار مثل شیائومی، هوآوی و ... رقابت کند. تاکنون چندین مدل از این برند تولید شده که از جمله این مدل ها می توان به ریلمی ایکس 2، ریلمی 5، ریلمی 5اس و ... اشاره کرد. به عنوان یک پرچمدار، ریلمی X2 Pro با ویژگی‌های جالب توجه خود در زمینه باتری، صفحه نمایش و دوربین بسیار عملکرد چشمگیری را از خود نشان داده است. به علاوه، قیمت ارزان‌تری نیز نسبت به سایر گوشی‌های پرچمدار دارد. می‌بایست دید که ادعای شرکت رلمی مبنی بر ارائه یک پرچم‌دار ارزان قیمت تا چه اندازه درست است. به همین دلیل در ادامه تمام این ویژگی‌های ریلمی ایکس 2 پرو را بررسی خواهیم کرد.

شرکت ریلمی از جمله شرکت‌هایی است که در ابتدا در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از زیر برند‌های شرکت اپو، پا‌به‌عرصه وجود گذاشت. سپس از سال ۲۰۱۸ جدایی خود را از این برند اعلام کرده و به تحت نام یک شرکت چند ملیتی به نام BBK Electronics فعالیت خود را شروع کرد. اکنون شرکت ریلمی قصد دارد به منظور رقابت با شرکت شیائومی در بخش تولید گوشی موبایل در برخی از بازارها مثل هند به زودی به صورت کاملاً مستقل کار خود را شروع کند. به زودی شاهد مدل های بیشتری از گوشی ریلمی خواهیم بود.

19kala

طراحی:
اولین نکته‌ای که در طراحی این مدل به چشم می‌خورد و اینکه شاید یکی از نقاط قوت این پرچم‌دار ریلمی باشد عدم وجود پلاستیک در ساخت بدنه است. ریلمی ایکس 2 پرو تماماً در پوششی از شیشه گوریلاگلس 5 پیچیده شده است. در پنل جلو این گوشی انحنای 2.5D را بکار گرفته در حالی که تمام زاویای آن نیز منحنی است. از نظر اندازه نیز ریلمی ایکس 2 پرو دقیقاً مشابه Pro OnePlus 7T Pro است. به طور کلی طراحی کنار این گوشی و بدنه پشت آن همانند ریلمی ایکس است. 

 


انحنای بکار گرفته شده در پنل عقب و زاویا باعث شده که این گوشی ارگونومی بالایی داشته و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.  و  شیشه سطح پنل جلو نیز لمس های اتفاقی را به حداقل می‌رساند. دکمه پاور در سمت راست قرار گرفته در حالی که کلید‌های تنظیم صدا در سمت چپ واقع شده و عملکرد بسیار عالی را از خود نشان داده اند. از دیگر ویژگی های آن نیز می‌توان به برخورداری از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کرد. در لبه بالا این گوشی به جز میکروفن اختصاصی حذف نویز مشخصه دیگری به چشم نمی‌خورد، در حالی که لبه پایین میزبان جک 3.5 میلی‌متری هدفون و اسپیکر است. طراحی X2 Pro مانند بسیاری از گوشی‌های همراه موجود کاملاً زیبا به نظر می‌رسد؛ اما قرار گرفتن آرم ریلمی به صورت افقی در سمت راست برآمدگی دوربین اصلی تا حدودی از لحاظ زیبایی‌شناسی به X2 Pro آسیب زده است و برخی از کابران ممکن است این را دوست نداشته باشند. 

 

 

اسلات کارت در X2 Pro فقط شامل ۲ شیار سیم کارت و بدون شکاف microSD بوده که می‌توان آن را یک تصمیم نسبتاً عجیب از سوی ریلمی قلمداد کرد. خوشبختانه این گوشی ریلمی با ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده که برای اکثر کابران کفایت می‌کند و حتی نیاز به افزایش حافظه نیز نخواهند داشت. البته اگر از آن دسته افرادی هستنید که به فضای بیشتری جهت ذخیره فایل، عکس و فیلم‌های باکیفیت بالا احتیاج دارید شاید عدم پشتیبانی از درگاه حافظه جانبی شما را دلسرد کند، اما برای اکثر کاربران خصوصاً کاربران عادی، این مسئله به دلیل ظرفیت حافظه داخلی مناسب مشکلی نبوده و پاسخ گوی نیاز آنها خواهد بود. 

ریلمی ایکس 2 پرو شاید اندازه نسبتاً بزرگی داشته و تا حدودی سنگین باشد؛ اما باز هم به راحتی می‌توان با یک دست با آن کار کرد و به دلیل ارگونومی خوبی که دارد راحت در دست جای می‌گیرد. همان طور که اشاره شد، دکمه فیزیکی اسکنر اثر انگشت در بدنه X2 Pro به چشم نمی‌خورد به این دلیل که ریلمی از اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در صفحه استفاده کرده است. نوع اسکنر اثر انگشت اپتیکال بوده که نسبت به مدل‌های اولتراسونیک از دقت کمتری برخوردار بوده؛ اما سرعت مناسبی را ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش:
صفحه نمایش این گوشی ۶٫۵ اینچی است و از فناوری HDR10، طیف رنگ DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. در رابطه با روشنایی آن نیز خاطر نشان می‌شود که حداکثر روشنایی این نمایشگر به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد که در نوع خود بی نظیر و قابل ستایش است. برای مقایسه می توان گفت که گوشی مدعی سامسونگ؛ گلکسی نوت 10 پلاس حداکثر روشنایی برابر با 1,308 را ارائه داده است.  همه اینها در کنار برخورداری از پنل Super AMOLED باعث می‌شود X2 Pro بتواند تصاویر را با رنگ‌های روشن و جذاب به نمایش بگذارد. به جرأت می‌توان گفت که ایکس 2 پرو با نمایشگر عالی خود می‌تواند تجربه بی‌نظیری از مالتی مدیا را برای کاربران ارائه دهد. وظیفه محافظت از این صفحه نمایش به عهده پوشش گوریلاگلس 5 گذاشته شده است.  وضوح صفحه نمایش ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت صفحه نمایش ۲۰:۹ کاملاً بی نظیر است. صفحه نمایش X2 Pro از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، بدین معنی که می‌تواند انیمیشن‌ها را روان‌تر نمایش دهد زیرا تلفن‌های همراه امروزه اکثراً از نرخ تازه سازی ۶۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند. هنگامی که از این گوشی برای انجام بازی‌هایی که از نرخ رفرش بالا پشتیبانی می‌کنند یا برای نمایش انیمیشن‌ها با کیفیت بالا استفاده می‌کنید، این اثر بیشتر احساس خواهد شد.

 

 

جالب است بدانید که استفاده از نمایشگر ۹۰ هرتزی یک اتفاق معمول نبوده و یک ویژگی برجسته ایکس 2 پرو محسوب می‌شود. حتی نمایشگر‌های گوشی‌های پریمیوم مانند سامسونگ Galaxy Note10 + هم هنوز از صفحه نمایش با رفرشریت ۶۰ هرتزی استفاده می‌کند. برای بلندگوهای موجود در قلمرو X2 از صدای فراگیر Dolby Atmos پشتیبانی کرده از این رو می‌تواند بلندی صدای چشمگیری را تولید کند؛ اما از نظر کیفیت صدا می‌بایست گفت که این فنآوری تاثیر زیادی روی کیفیت صدا نداشته و کیفیت استاندارد را ارائه داده است.

دوربین:
 

در بخش دوربین ریلمی X2 Pro، شاهد یک چینش چهارگانه در بخش پشتی و ۱ دوربین در جلو هستیم. چینش دوربین پشتی از یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده، دوربین تله فوتو ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین پرتره تشکیل شده و برای دوربین جلو یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی قادر است در شرایط نوری مناسب تصاویر را به خوبی ثبت کند. جزئیات موجود در تصویر کاملاً حفظ شده و رنگ‌های بدست آمده خوب به نظر می‌رسند. اگر دوست داشته باشید که عکس های خود را با رنگ‌های شارپ و جذاب ثبت کنید ظاهراً ویژگی Chromaboost در برنامه دوربین به کمک شما خواهد آمد.

اگرچه دوربین اصلی X2 Pro دارای رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی است، اما به طور پیش فرض این دوربین تصاویر را با وضوح ۱۶ مگاپیکسل ضبط می‌کند. برای ثبت عکس‌های ۶۴پیکسل، لازم است حالت Ultra 64 MP را در برنامه دوربین فعال کنید. حالت Ultra 64 MP در واقع عکس‌هایی ثبت می‌کند که کیفیت آن مشابه حالت ۱۶ مگاپیکسل است؛ اما می‌تواند جزئیات بیشتری را در تصویر ثبت نماید. حالت پرتره در برنامه دوربین با موفقیت عکس بوکه خوبی ثبت می‌کند. مرز بین جسم و پس زمینه کاملاً تفکیک شده است. دوربین تله قادر به بزرگنمایی نوری ۵ برابر  و ۲۰ برابر بزرگنمایی دیجیتال است. به طور کلی عکس های عالی را ثبت کرده و جزئیات عکس‌ها به هنگام زوم به وضوح قابل مشاهده‌اند. 

دوربین با زاویه دید عریض قادر به ضبط تصاویر با نمای دید ۱۱۵ درجه است. کیفیت عکس‌های ثبت شده برای این نوع دوربین با این زاویه دید مناسب بوده؛ اما نمی‌تواند به پای کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط دوربین اصلی این گوشی برسد. دوربین با زاویه دید گسترده در Real X2 Pro همچنین می‌تواند از طریق حالت Ultra Macro عکس‌های ماکرو بگیرد. با استفاده از این حالت می‌توان عکس یک شی را از فاصله نزدیک ۲٫۵ سانتی متر را ثبت کرد.  دوربین سلفی هم دارای عملکرد خوبی است تنها در پردازش مرز بین بدن و پس زمینه کمی ضعف دارد. مانند سایر گوشی‌های همراه، از حالت Nightscape برخوردارست که هدف آن گرفتن عکس های با کیفیت بهتر در شب است. در حقیقت، این حالت در کل می‌تواند باعث بهبود کیفیت تصویر در بعضی از قسمت‌های عکس شود؛ اما در سایر مناطق عکس تأثیر منفی دارد. برخی از قسمت‌های عکس محو به نظر می‌رسند.

سخت افزار و نرم افزار:
 

 

Realme X20 Pro از یک چیپست Snapdragon 855+ به همراه رم ۱۲ گیگابایتی استفاده می‌کند. با وجود این دو مؤلفه، عملکرد این گوشی بسیار سریع است. بازی های مختلفی مانند Call of Duty Mobile و Need for Speed No Limits را بدون هیچ گونه مشکل اجرا می‌کند و خبر خوب برای گیمرها این است که همچنین هنگام بازی این گوشی داغ نمی‌کند. از لحاظ نرم افزاری گفته می‌شود که نسخه رابط ColorOS که در X2 Pro به کار رفته، ColorOS 6.1 است که مبتنی بر اندروید ۹ این گوشی را اجرا می کند. البته صادقانه می‌بایست گفت که نقطه ضعف هایی نیز دارد که می‌توان به عدم پشتیبانی از Night mode و صفحه نمایش Smart Assistant اشاره کرد که بصورت پیش فرض تبلیغات را نشان می‌دهد. خوشبختانه می‌توان این تبلیغات را خاموش کرد.

 

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 885 پلاس نسخه آورکلاک اسنپدراگون 885 محسوب می‌شود که برای ارتقاء عملکرد گرافیکی نسبت به نسخه قبلی خود یک گرافیک جدیدی را بکار گرفته است. در تست گیکبنچ 4 این تراشه در عملکرد‌های تک‌هسته‌ای امتیازی برابر با 3,264 را کسب کرده در حالی که در وظایف چند هسته‌ای امتیاز 9,236 را به خود اختصاص داده است. گرچه به موبایل‌های پرچم‌دار سایر برندهای مطرح نمی‌رسد؛ اما حقیقتاً یک عدد قابل‌توجه محسوب می‌شود. در بنچمارک آنتوتو نیز این گوشی موفق شده است که میانگین امتیاز 467373 را به خود اختصاص داده است. در حالی که  برای مثال گوشی می 9 تی پرو که همین پردازنده را بکار گرفته امتیازی برابر با 367559 را به خود اختصاص داده است. 

باتری:
 

با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی X2 Pro می‌تواند یک روز کامل را برای استفاده‌های مختلف دوام آورد. در برنامه تست PC Mark این گوشی ریلمی فقط ۸ ساعت و ۱۶ دقیقه با مقدار ۵۰٪ نمایشگر، دوام داشته باشد که شاید دلیل آن سرعت تازه سازی زیاد باشد. نکته جالب و شگفت آور در رابطه با باتری آن این است که سرعت شارژ باتری X2 Pro بسیار سریع است. این گوشی توانسته است طی تنها 30 دقیقه از ۵٪ تا ۱۰۰٪ برسد. این امر به لطف برخورداری از فناوری ۵۰W SuperVOOC Flash Charge حاصل شده است.

 

شما هم می توانید در مورد این کالا نظر بدهید :

نظرات مشتریان

    برای این کالا نظری ثبت نشده است

محصولات مشابه در این دسته