Xiaomi Poco X2

کد محصول : 1875

نام برند : xiaomi


0 بن هدیه


انتخاب رنگ و گارانتی :

     
مشکی
گارانتی 7 روز ضمانت بازگشت (ریجسترشده) عدم موجودی 0 تومان

تعداد :


مشتري گرامي : لطفا برای اطلاع از موجودی با خط 09164480677 تماس گرفته یا از طریق واتساپ پیام بفرستید

 

طراحی گوشی پوکو ایکس 2 شیائومی
گوشی Poco X2 شیائومی، یک گوشی ضخیم و بزرگ می باشد که رنگ های عجیب و غریب آن سبب می شود ظاهر گوشی بیشتر به چشم بیاید. وزن بالای گوشی به اندازه 200 گرم، ممکن است برای برخی خوشایند نباشد و برای برخی دیگر، نشانه ای از استحکام گوشی باشد. طراحی ظاهری گوشی مسلماً برای شما بسیار آشنا خواهد بود، چرا که ظاهری کاملاً شبیه به Redmi K30 دارد. این گوشی در مقایسه با Poco F1 با پیشرفت قابل توجهی همراه بوده است. به طور کلی می توان گفت گوشی Poco X2 یک گوشی میان رده مدرن است.

در سال 2019، شاهد توجه عمیق شیائومی به مقوله طراحی بوده ایم و X2 بازتاب کاملی از این موضوع می باشد. پنل پشتی گوشی بسیار براق و درخشان بوده و در رنگ های متفاوتی ارائه می شود. طراحی زیبای این گوشی تا حدی الهام گرفته از گوشی Huawei Mate 30 Pro می باشد. بخش دایره مانند دور دوربین، بخشی از گوریلاگلس 5 است که اثر انگشت روی آن نمی ماند و به راحتی تمیز می شود. طراحی این بخش به گونه ای است که مانند یک آینه محدب به نظر می رسد، در حالی که کاملاً مسطح طراحی شده است. نوار عمودی وسط دایره، چهار دوربین گوشی را در بر گرفته و حالت بیرون زده ای دارد.

گوشی poco x2

بدنه گوشی به غیر از فریم دورتادور آن که آلومینیومی است، از جنس شیشه بوده و با لایه محافظ گوریلاگلس 5 پوشانده شده است. شیشه ای بودن بدنه، منجر به لغزنده بودن آن در دست می شود. بنابراین، جهت حفظ ایمنی گوشی بهتر است از کاور استفاده نمایید. از دیگر بخش های برجسته طراحی گوشی، سوراخ های اسپیکر روی لبه پایینی گوشی است که در کنار پورت شارژ USB-C و جک هدفون قرار گرفته است. X2 از از شارژ سریع پشتیبانی می کند و شارژ مربوطه نیز همراه با گوشی ارائه می شود. روی لبه سمت چپ، درگاه هیبریدی سیم کارت برای سیم کارت دوگانه و کارت miroSD، به منظور افزایش ظرفیت گوشی به چشم می خورد.

استفاده از صفحه نمایش LCD، امکان بکارگیری سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایش را منتفی می سازد و به همین دلیل، شیائومی این سنسور را روی لبه کناری سمت راست گوشی قرار داده است. به این ترتیب، هر زمان که اراده کنید می توانید به سرعت قفل صفحه نمایش را باز کنید، چرا که به راحتی در دسترس می باشد. تنها مشکلی که وجود دارد، این می باشد که جایگاه آن برای افراد چپ دست خوشایند نیست. دکمه های تنظیم صدا بالای دکمه پاور قرار گرفته و فرستنده مادون قرمز همانند دیگر گوشی های شیائومی، بالای صفحه نمایش تعبیه شده است.

نکته مثبت دیگر اینکه پوکو ایکس 2 دارای پوشش نانو می باشد که از آن در برابر قطرات آب محافظت می نماید. البته توجه داشته باشید که این گوشی ضدآب نیست و تنها در برابر قطرات آب مانند باران یا قطره قهوه و چای می تواند از خود محافظت نماید.

گوشی poco x2

 

صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس 2 شیائومی
صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی Poco X2 از نوع IPS LCD بوده و دارای رزولوشن 2400*1080 پیکسل، نسبت تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی 395ppi می باشد. صفحه نمایش LCD در مقایسه با پنل AMOLED، کنتراست کمتر و رنگ های اشباع شده تری را ارائه می دهد. روشنایی نمایشگر به اندازه 500 نیت می باشد که حدود 100 نیت کمتر از روشنایی نمایشگر AMOLED گوشی های Redmi K20/K20 Pro است. این صفحه نمایش، به میزان 84% فضای رنگی NTSC را پوشش می دهد.

لایه محافظ گوریلاگلس 5 روی صفحه نمایش تا حدی موجب ایجاد حالت بازتابنده در نمایشگر می شود و در حالی که در محیط بیرون به خوبی خوانا می باشد، ممکن است در زیر نور مستقیم خورشید، برای خواندن محتوای صفحه نمایش دچار مشکل شوید. با عبرت گرفتن از اشتباهات گذشته، این بار Poco، کوشی Poco X2 را با مجوز Widevine L1 ارائه داده است تا قابلیت پخش محتوای DRM را در اپلیکیشن هایی مانند netflix، Amazon Prime و ... داشته باشد. با وجود اینکه گوشی Poco F1، مجوز Widevine L1 را از OTA دریافت کرده بود، اما از پخش HD در نتفلیکس پشتیبانی نمی کرد. در مقابل، گوشی پوکو ایکس 2 از پخش ویدئوی Full HD در نتفلیکس و آمازون پشتیبانی می کند. این صفحه نمایش همانند Poco F1 از قابلیت HDR10 پشتیبانی می کند که منجر به کنتراست بهتر در حین تماشای HDR در آمازون می شود. X2 از پخش محتوای HDR در نتفلیکس پشتیبانی نمی کند.

بزرگ ترین دلیل انتخاب صفحه نمایش LCD این بوده که فرصت لذت بردن از نرخ رفرش 120 هرتز برای کاربر فراهم شود. از آنجایی که این نمایشگر، 120 بار در هر ثانیه رفرش می شود، در مقایسه با نمایشگرهای 60 هرتزی عملکرد نرم تری دارد. در استفاده های روزمره، انیمیشن ها یا اسکرول کردن روی صفحه با نرخ رفرش 120 هرتز، در مقایسه با نرخ رفرش 60 هرتزی بی نهایت نرم تر می باشد. با توجه به اینکه نرخ رفرش 120 هرتز، مصرف باتری را بالا می برد، شیائومی امکان انتخاب نرخ رفرش 60 هرتز را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد. اگر چه در لحظه اول، این تغییر محسوس و شاید تا حدی آزار دهنده باشد، اما بعد از گذشت چند دقیقه به آن عادت می کنید.

گوشی poco x2

سخت افزار گوشی پوکو ایکس 2 شیائومی
گوشی Poco X2 مجهز به تراشه اسنپدراگون 730G کوالکام می باشد. اگر چه برخی ازکاربران ممکن است انتظار پردازنده قدرتمندتری مانند اسنپدراگون 845 که روی Poco F1 به کار گرفته شده بود را داشتند، اما باید در نظر داشته باشند که اسنپدراگون 730G یکی از بهترین تراشه های میان رده موجود در بازار می باشد.

در استفاده های روزمره، تراشه اسنپدراگون 730G یک پردازنده عالی است که از پس همه بازی ها و تسک ها به خوبی بر می آید. این تراشه اغلب بازی ها را می تواند به خوبی اجرا کند، اگر چه بازی طولانی مدت ممکن است منجر به داغ شدن گوشی شود. اما خوشبختانه، X2 مجهز به سیستم خنک کننده می باشدکه با هدایت گرما به بخش های پایینی گوشی به انتشار گرما کمک میکند. با توجه به شیشه ای بودن بدنه گوشی، گرما سریع تر به محیط منتقل می شود و در مقایسه با گوشی هایی که بدنه پلاستیکی دارند، سریع تر خنک می شود.

هنگامی که به مقوله گیمینگ می رسیم، با اطمینان می توانیم ادعا کنیم که X2 با وجود تراشه اسنپدراگون 730G عملکرد فوق العاده ای را در این قیمت پایین، به گیمرهای عزیز ارائه می دهد. یکی از امتیازات این گوشی نسبت به رقبایش، صفحه نمایش با نرخ 120 هرتز می باشد که به این معنی است که شما قادر خواهید بازی ها را با سرعت 120fps اجرا نمایید. این گوشی در سه نسخه 64 و 128 گیگابایتی با رم 6 گیگابایتی و 256 گیگابایتی با رم 8 گیگابایتی ارائه می شود. 

گوشی poco x2

 

نرم افزار گوشی پوکو ایکس 2 شیائومی
گوشی Poco X2 به همراه رابط کاربری MIUI 11 و اندروید 10 به بازار ارائه می شود. همواره روی گوشی های شیائومی شاهد اپلیکیشن های از پیش نصب شده غیر ضروری (bloatwares) و نوتیفیکیشن های آزار دهنده که کاربر را به دانلود برنامه های بیشتر می کنند، بودیم. همچنین، یک سری پیغام های تبلیغاتی نیز روی صفحه قفل گوشی به نمایش در می آیند که ممکن است از حوصله کاربر خارج باشد. خوشبختانه، در این گوشی تعداد این گونه پیغام ها در مقایسه با گذشته، بسیار کمتر شده است.

یک سری اپلیکیشن اضافی مانند مرورگر وب، تقویم و گالری تصاویر روی گوشی وجود دارد، اما برخی دیگر مانند Mi Remote، Themes و Screen Recorder مفید و کاربردی هستند. گزینه های شخصی سازی زیادی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. از اپ دارور خبری نیست، اما تب هایی وجود دارد که دسته های مختلف اپلیکیشن ها را برای دسترسی راحت، فیلتر می کند. قابلیت هایی مانند بهینه سازی game Turbo، پنل های پاسخ دهی سریع برای اپلیکیشن های پیام رسانی و فضای ثانویه نیز در دسترس می باشند.

گوشی poco x2

 

دوربین گوشی پوکو ایکس 2 شیائومی
گوشی Poco X2 مجهز به دوربین چهارگانه روی پنل پشتی و دوربین دوگانه سلفی می باشد. X2، یکی از اولین گوشی هایی می باشد که به سنسور 64 مگاپیکسلی مجهز شده است. این سنسور با اندازه "1/1.7 ، بزرگ تر از سنسور Samsung ISOCELL Bright GW1 با اندازه "1/1.72 می باشد که روی گوشی های Realme X2 و X2 Pro به کار گرفته شده بود. سنسور سونی X2 دارای دیافراگم به اندازه f/1.9 می باشد.

در کنار سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، این گوشی مجهز به دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه، دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی با قابلیت PDAF و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می باشد. همه این دوربین ها در یک خط مستقیم در وسط پنل پشتی روی بخش برجسته ای قرار گرفته اند. فلاش LED دوگانه نیز زیر آنها به چشم می خورد.

تصاویر 16 مگاپیکسلی دوربین اصلی فوق العاده به نظر می رسند و رنگ ها کاملاً طبیعی می باشند. این دوربین می تواند با رزولوشن کامل یعنی تصاویر 64 مگاپیکسلی ثبت نماید. حالت 64 مگاپیکسلی در اپلیکیشن دوربین، سمت راست Photo mode قرار گرفته است. تصاویر 64 مگاپیکسلی کاملاً بزرگ هستند و فضایی حدود 25 مگاپیکسل را اشغال می نمایند. در مقایسه تصاویر 16 مگاپیکسلی و 64 مگاپیکسلی دوربین اصلی، تصاویر 16 مگاپیکسلی واضح تر از تصاویر 64 مگاپیکسلی هستند، روشن تر بوده و از کنتراست بیشتری برخوردار می باشند و اما تصاویری که در شب گرفته می شوند، تفاوت چندانی با هم ندارند و می توان گفت، هر دو به یک اندازه دارای عدم وضوح می باشند.

تصاویر 64 مگاپیکسلی نیاز به یک یا دو ثانیه پردازش دارند و بایستی در این مدت گوشی را ثابت نگه دارید، در غیر اینصورت، تصویر تار خواهد شد. در موقعیت هایی که نور کم باشد، گوشی از حالت night mode استفاده می کند و چندین تصویر مختلف در سطوح متفاوت ISO گرفته و آنها را برای خلق یک تصویر روشن یکی می کند. دوربین اولتراواید Poco X2، عملکردی مشابه با Redmi K20 Pro دارد. این سنسور دارای دهانه دیافراگم F/2.2  می باشد. تصاویر این دوربین در مقایسه با دوربین اصلی، از نور کمتری برخوردار بوده و کمی با نویز همراه می باشند.

دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی گوشی از قابلیت اتوفوکوس پشتیبانی می کند و تصاویر واضحی را از سوژه هایی که در فاصله 2 سانتی متری قرار دارند، به ثبت می رساند. اگر چه تصاویر به وضوح تصاویر دوربین اصلی نیستند، اما جزئیات را به صورت قابل توجهی پوشش می دهند. سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی نیز در شرایطی که نور خوب باشد، چه در فضای بیرون و چه در فضای داخلی، عملکرد خوبی را ارائه می دهد.

گوشی poco x2

دوربین سلفی گوشی، دوربین دوگانه می باشد که سنسور اصلی آن تصاویر 20 مگاپیکسلی می گیرد، در حالی که دوربین ثانویه، سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی اولیه تصاویر فوق العاده ای را با پوشش دهی کامل جزئیات به ثبت می رساند. تنها نکته ای که وجود دارد این می باشد که حتی در صورت خاموش بودن حالت زیباسازی، پوست صورت تا حدی روتوش شده به نظر می رسد. در تصاویر پرتره، تشخیص لبه به خوبی صورت می گیرد.

در مورد فیلم برداری، دوربین اصلی عقب گوشی از ضبط ویدئوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. همچنین، قابلیت فیلم برداری با رزولوشن 1080p@60fps نیز در دسترس می باشد. در کنار دوربین اصلی، می توانید از دوربین های اولتراواید و ماکرو نیز برای فیلم برداری استفاده نمایید. در حالی که دوربین اولتراواید به صورت 1080p@30fps فیلم برداری می کند، دوربین ماکرو قادر به ضبط ویدئو با رزولوشن 720p و سرعت 30 فریم بر ثانیه می باشد. قابلیت فیلم برداری اسلوموشن نیز با سرعت 960 فریم بر ثانیه در دسترس می باشد. توجه داشته باشید که دوربین های اولتراواید و اولیه، هر دو از قابلیت EIS پشتیبانی می کنند.

به طور کلی، دوربین چهارگانه پنل پشتی و دوربین دوگانه سلفی، پکیج مناسبی برای تصویربرداری به نظر می رسند. تنها محدودیتی که وجود دارد، عدم پشتیبانی از ویدئوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه می باشد.

گوشی poco x2

 

باتری گوشی پوکو ایکس 2 شیائومی
گوشی Poco X2 مجهز به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی می باشد که در صورت استفاده های معمول و فعال بودن تنظیمات نرخ رفرش 120 هرتز، حدود یک روز دوام می آورد. یک شارژر 27 واتی به همراه گوشی ارائه می شود که از شارژ سریع نسخه 3 کوالکام پشتیبانی می کند. در صورت استفاده از شارژر 27 واتی، در مدت زمان 65 دقیقه، از 10 درصد تا 100 درصد شارژ می شود. در مقابل، در صورت استفاده از شارژر 18 واتی، شارژ از 10% تا 100% باتری، حدود 100 دقیقه طول می کشد.

جمع بندی گوشی پوکو ایکس 2 شیائومی
گوشی Poco X2 با توجه ویژگی هایی که دارد، می تواند بهترین انتخاب در این رنج قیمت باشد. بهره مندی از مشخصاتی مانند دوربین 64 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 120 هرتزی، بدنه شیشه ای، باتری بزرگ با پشتیبانی از شارژ سریع 27 واتی و گزینه های دیگری مانند رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی، این گوشی را به پکیج ارزشمندی مبدل کرده است.

  • مشخصات کلي : برند شیائومی GPU (گرافیک) Adreno 618 سیم کارت دو سیم کارت 4G دوربین 64 مگاپیکسل(چهارگانه) اندازه 8.8 × 76.6 ×165.3 میلی متر وزن 208 گرم جنس بدنه فریم آلومینیومی، پنل جلو و عقب شیشه ای حافظه 64/128/256 گیگابایت حافظه داخلی-6/8 گیگابایت رم تاریخ معرفی 2020, February سال تولید 2020
  • صفحه نمایش : اندازه 6.67 اینچ نوع صفحه نمایش IPS LCD لمسی خازنی ، 16 میلیون رنگ رزولوشن 2400 × 1080 پیکسل نسبت صفحه نمایش به بدنه ~84.8% تراکم پیکسل در هر اینچ ~386 چند لمسی
  • حافظه : حافظه RAM 6/8 گیگابایت حافظه داخلی 64/128/256 گیگابایت درگاه حافظه پشتیبانی از microSDXC ( استفاده از درگاه سیم کارت دوم)
  • شبکه های ارتباطی : تکنولوژی GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE-A باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G EDGE  GPRS،وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه GLONASS, GALILEO, BDS رادیو رادیو FM بلوتوث 5.0, A2DP, LE مادون قرمز 19kala USB 2.0, Type-C 1.0 reversible connector, USB On-The-Go
  • دوربین : دوربین اصلی 64 مگاپیکسل(چهارگانه) رزولوشن 2400 × 1080 پیکسل کیفیت فیلمبرداری فیلمبرداری Full HD با سرعت 30/120 فریم در ثانیه، فیلم برداری 4k با سرعت 30 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری HD با سرعت 960 فریم در ثانیه فلش فلش LED (دوگانه) دوربین دوم 20 مگاپیکسل(دوگانه) امکانات HDR، پانوراما
  • پردازنده : CPU (پردازنده) (Octa-core (2x2.2 GHz Kryo 470 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 470 Silver سازنده چیپست Qualcomm چیپست (Qualcomm SDM730 Snapdragon 730G (8 nm سرعت 2.2 گیگاهرتز تعداد هسته 8 هسته ای
  • صدا : نوع هشدار Vibration; MP3، WAV ringtones بلندگو جک 3.5 میلیمتری
  • سایر مشخصات : .نوع سیستم عامل اندروید نسخه Android 10.0.سنسور ها سنسور اثر انگشت-شتاب سنج(حسگر حرکتی)-حسگر مجاورتی-ژیروسکوپ-قطب نما.ارسال پیام SMS , MMS , Email , Push Mail , IM تکنولوژی مرورگر HTML5 جاوا 19kala سایر دارای محافظ گوریلاگلس 5-پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع 27 واتی -دارای صدای 24-bit/192kHz- پشتیبانی از فرمت های تصویری divx/xvid/mp4/h.264- پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/eaac+/flac- ویرایش عکس و فیلم- قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف، مجهز به رابط کاربری MIUI 11.باتری باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپری (غیر قابل تعویض توسط کاربر).

شما هم می توانید در مورد این کالا نظر بدهید :

نظرات مشتریان

    برای این کالا نظری ثبت نشده است

محصولات مشابه در این دسته